BizCRM można używać po zalogowaniu się przez przeglądarkę internetową z dowolnego miejsca opłacając miesięczny abonament bez konieczności zakupu licencji i inwestycji w infrastrukturę serwerową (modeli SaaS). Aplikacja daje możliwości pracy na odległość, spoza własnego biura - z biura klienta, z domu, delegacji, a nawet awaryjnie z wakacji. Wprowadzane i przetwarzane dane pozostają własnością Klienta. Wszyscy użytkownicy mają dostęp do wszystkich funkcjonalności, chyba, że administrator systemu z firmy zakupującej dostęp do BizCRM zdecyduje inaczej i nada poszczególnym użytkownikom różnym poziom dostępu.
Dzięki dzierżawie aplikacji Klient oszczędza czas i pieniądze, poprawia przepływ gotówki (cash flow) przy pełnym dostępie do potrzebnego systemu informatycznego.
Obowiązki administrowania aplikacją na serwerach, jej rozwoju, aktualizacji i pomocy technicznej są po stronie dostawcy aplikacji.
Wybranie tego modelu korzystania z aplikacji CRM pozwala Klientowi zoptymalizować koszty i rozłożyć je w czasie, dzięki czemu unika jednorazowego wysokiego kosztu w momencie zakupu aplikacji. Model SaaS zmniejsza koszta inwestycji i daje możliwość skupienia się na własnym biznesie a nie na informatyce.
Z aplikacji w modelu SaaS zwłaszcza najczęściej korzystają małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP), gdyż znikają koszty związane z utrzymaniem systemu na własnym serwerze (zakup serwera, zapewnienie mu energii, chłodzenia oraz bezpieczeństwa fizycznego i sieciowego) oraz wydatki na utrzymanie i rozwój oprogramowania (licencje, pensja administratora i programistów).
Po stronie Possible – producenta i dostawcy BizCRM w modelu dzierżawy (SaaS) pozostają:
- udostępnianie oprogramowania BizCRM
- wykonywanie kopii bezpieczeństwa,
- udostępnianie infrastruktury serwerowej umieszczonej w profesjonalnej i bezpiecznej serwerowni nadzorowanej przez administratorów 24/7 z zabezpieczeniem dysków, dostaw prądu, ppoż,
- udostępnianie oprogramowania systemowego i bazodanowego
- usługi administrowania i nadzoru serwerami i aplikacją
- usługi Help Desku.
Do korzystania z BizCRM Klient potrzebuje tylko łącza do Internetu i przeglądarki internetowej.
BizCRM można rozbudować na indywidualne życzenie Klienta i łączyć go z innymi aplikacjami z rodziny BizPlatform: BizProject, BizDoc, BizInfo, BizHelpdesk.